1. Generelt
Hellers Yachtværft ApS
CVR-nr. 30723988
Kastrup Strandpark 9
2770 Kastrup
Mail: hellers@hellers.dk
Telefonnr. 32 50 30 17
2. Bestilling:
Der kan bestilles varer hos Hellers Yachtværft ApS via vores hjemmeside hele døgnet. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os i butikkens åbningstid.
En juridisk bindende aftale mellem dig og Hellers.dk er først indgået, når du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er Hellers berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, fx som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail.
Når du har afgivet en ordre på hellers.dk, vil du automatisk modtage en e-mail, hvor det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Denne e-mail er alene en elektronisk kvittering for, at vi har modtaget din ordre, og der er ikke på dette tidspunkt indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og Hellers.
3. Betaling:
Det er muligt at betale med følgende kreditkort: Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, JCB, Diners og MobilePay. De bestilte varer sendes normalt 1-3 hverdage efter at bestillingen er modtaget og hvis der bestilles inden kl. 14.00. I de tilfælde hvor varen er i restordre og ikke forventes hjem inden fem arbejdsdage, vil dette blive meddelt i en e-mail eller telefonisk.
Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen sendes.
4. Levering:
Alle pakker op til 15 kg sendes med PostNord eller GLS. Tungere pakker sendes med Danske Fragtmænd og du vil blive kontaktet om en pris.
Vi forbeholder os retten til at ændre den valgte leveringsmetode på de enkelte ordrer.
På ordre hvor GLS er valgt som den ønskede leveringsmetode, kan der pålægges en ekstra dag i afsendelsestidspunktet, alt efter hvornår på dagen at ordren er blevet registreret.
Vær OBS på at ved levering til pakkeshop, så vil pakken automatisk blive sendt retur, når den har ligget i pakkeshoppen i mere end 7 dage.
Uafhentede pakker
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.
Lagerstatus:
På lager Varer der er på lager i butikken sendes så vidt muligt 1-2 hverdage efter at bestillingen er modtaget.
På fjernlager Varer på fjernlager sendes inden for 2-6 hverdage.
Midlertidig udsolgt Varen er midlertidig udsolgt og leveringstiden er ukendt. Disse varer kan man ikke bestille online, da vi ikke kender leveringstiden på forhånd eller om vi fortsat kan skaffe produktet. Ved udsolgte varer er du naturligvis velkommen til at kontakte os via mail på hellers@hellers.dk, for at høre om en forventet leveringsdato og eventuelt blive skrevet op til når produktet kommer på lager.
Udgået varer Varen er udgåeet. På den enkelte produktside vil der blive vist alternative varer længere nede på den aktuelle side.
Sendes samlet
Hele forsendelsen sendes samlet, hvilket betyder at hvis du både bestiller varer der er på lager i butik og varer på fjernlager, vil ordren blive sendt samlet inden for 2-6 dage.
Hvis det leverede ikke svarer til fakturaen, skal Hellers Yachtværft ApS have besked straks efter modtagelsen af varerne, da det ellers vanskeliggør efterforskningen, og dermed også muligheden for at finde evt. en fejlkilde. Bliver Hellers Yachtværft ApS ikke kontaktet straks, betragtes ordren som korrekt leveret.
4.1 Levering til Grønland og Europa:
Pakker til Grønland og Europa sendes kun ved forudgående aftale herom, samt der pålægges et ekspeditionsgebyr på + 100 Kr.
4.2 Levering til øvrig udland:
Pakker til lande uden for EU sendes efter gældende takster udenfor EU og der pålægges gebyr for tolddokument.
4.3 Levering til øer i Danmark
Pakker der skal sendes til øer i Danmark, vil der blive tilagt et ø-gebyr, som ligger melle 380 Kr. - 400 Kr.
5. Priser:
Alle priser er inkl.. 25% moms og i DKK. Der tages forbehold for fejl, prisændringer, udsolgte vare og ændringer på produkter.
6. Fragt:
Pakker op til 15 kg: Enhedspris på pakker op til 15 kg (max 50x50x100) koster 75,00 Kr. med PostNord/GLS med omdeling eller 49 Kr. uden omdeling. Dette vil blive opkrævet sammen med fakturaen.
Pakker over 15 kg eller hvor volumen overstiger levering med almindelig omdeling vil skulle betales efter GLS/PostNords/Danske Fragtmænds gældende dagsprislister. I tilfælde hvor at ordrens samlede vægt eller mål ikke holder sig inden for standard mål og vægt, vil du blive kontaktet om evt. tillægs fragt. Fragtpriserne varierer og afhænger af den enkelte vares vægt og volumen, samt valget af speditør.
Du vil i disse tilfælde blive kontaktet af en medarbejder, der vil præsentere den endelige fragtpris og du vil her have mulighed for at be- eller afkræfte din ordre. Du vil blive bedt om, at betale eventuelle differencer imellem det allerede betalte fragtgebyr og den oprindelige fragt og efterfølgende modtage den endelige ordrebekræftelse, hvor den rigtige fragtpris vil være oplyst. Ved spørgsmål kontakt os da endelig.
Ved særlige produkter som f.eks. batterier, vil det kun være muligt at vælge forsendelsen farligt gods. Prisen her ligger på omkring 150 Kr.
6.1 Fragt til Grønland og Europa:
Der aftales, hvordan pakken sendes og fragten + ekspeditionsgebyr på kr.100,00 afregnes sammen med fakturaen. (Du bliver kontaktet på telefonen eller på mail, når ordren er registreret).
7. Reklamationsret:
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Skulle noget mod forventning gå i stykker indenfor denne periode, skal varen sendes retur og det skal så vidt muligt være i original emballage og med alt tilbehør. Kontakt os inden du sender varen og vedlæg ved afsendelse en kopi af fakturaen, samt en fejlbeskrivelse af varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarligt emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. andet er aftalt, ydes der garanti ifølge købeloven på produkter købt hos Hellers Yachtværft ApS. Skulle noget mod forventning gå i stykker, skal varen sendes retur og det skal så vidt muligt være i original emballage og med alt tilbehør. Desuden skal en kopi af fakturaen samt en fejlbeskrivelse vedlægges.
7.1 Varen sendes til:
Hellers.dk
Kastrup Strandpark 9
2770 Kastrup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Alle pakker til pakkeshops, vil ikke blive afhentet.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
8. Returnering af varer (Fortrydelsesret):
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter du har modtaget din ordre. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enketvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
OBS: Afmålte og afklippede varer samt bestillingsvare, tages ikke retur. Det samme gælder for produkter, som har været opbevaret forkert eller hvis emballagen er brudt.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hellers@hellers.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
8.1 Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du kan bestille en returlabel via Hellers HER
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for produkter som vejer over 20 kg.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste fra kr. 69 og slutprisen afhænger af den enkelte vares vægt og volumen samt valget af speditør.
8.2 Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
8.3 Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
8.5 Fortrydelsesret i erhvervskøb:
B2B (Business To Business): Der er ingen returret.
9. Emballering:
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Samtidigt er visse af vores varer følsomme overfor stød – så korrekt emballering er nødvendig. Hvis De på nogen måde er i tvivl om, hvordan en vare skal emballeres korrekt, så kontakt os inden De sender varen. I yderste tilfælde kan en kunde gøres erstatningspligtig, hvis en vare sendes uforsvarligt.
10. Generelle betingelser:
Alle ordrer/kontrakter med Hellers Yachtværft ApS indgår på dansk.
11. Alder
Ved bestilling af varer/tilbud bekræfter man, at man er 18 år eller derover.
12. Lovvalg og værneting:
Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole.
13. Kontokunder:
Alle bestillinger skal forudbetales enten via vores E-shop eller via en bankoverførsel. (Ved betaling med bankoverførsel er man ikke dækket af indsigelsesordningen) Vi sender ikke pr. efterkrav.
14. Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse, samt data om hvilke produkter du har set på.
Vi registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Det er f.eks. til PostNord / GLS eller til den valgte forsendelsespartner.
Personoplysningerne registreres hos Hellers Yachtværft ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på hellers.dk er Peter Heller.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne ikke er nøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: hellers@helers.dk.
15. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.08.2021
16. Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Hellers.dk
Kastrup Strandpark 9
2770 Kastrup
Tlf: 32503017
E-mail: hellers@hellers.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Bestilt den: ____________________ Modtaget den: ________________
Forbrugerens navn: _______________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________
Forbrugerens underskrift: ___________________________
Dato: ____________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)